آیا بهترین دکتر تغذیه برای تناسب اندام ضروری است؟


اگرچه در چند سال اخیر، سطح آگاهی افراد در مورد لزوم مراجعه به متخصص در هر رشته، افزایش یافته است، با این حال هنوز افرادی پیدا می‌شوند که بر این باور هستند که چون مطالعات تغذیه‌ای خوبی دارند، می‌توانند خودشان رژیم بگیرند و همه مشکلات مرتبط با تغذیه را خود بدون نیاز به بهترین دکتر تغذیه حل کنند. اگرچه شناخت هر فرد از بدن خود مهم است و گاهی هیچ‌کس به اندازه خودتان بدنتان را نمی‌شناسد، اما مراجعه به دکتر تغذیه می‌تواند به شما در زمینه‌های مختلفی کمک کند. در این مقاله لزوم مراجعه به دکتر تغذیه برای تناسب اندام را بررسی می‌کنیم.
با ما همراه باشید.برای مشخص شدن لزوم مراجعه به متخصص تغذیه، یک مثال می‌زنم؛ به نظرتان اگر شما یک راهنمای اطلاعات دارویی در جیب خود داشته باشید و چندین سال هم در داروخانه کار کرده باشید، می‌توانید جای داروساز مشکلات دارویی خود را حل کنید؟ یا مثلا اگر کتاب تعمیر ماشین را خوانده باشید، از تعمیرکار ماشین برای همیشه بی‌نیاز می‌شوید؟
اگر این موارد به نظر شما غیرعقلانی است، چطور فکر می‌کنید هرچه درباره سلامت و تناسب اندام وجود دارد را می‌دانید؟
اگرچه شناخت هر فرد از بدن خود مهم است و گاهی هیچ‌کس به اندازه خودتان بدنتان را نمی‌شناسد، اما مراجعه به دکتر تغذیه می‌تواند به شما در زمینه‌های مختلفی کمک کند. در این مقاله لزوم مراجعه به بهترین دکتر تغذیه برای تناسب اندام را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.


دکتر تغذیه


 


اندازه غذاها و محاسبات


یک متخصص تغذیه ماهر می‌‌تواند به شما کمک کند تا غذاهای مختلف را به شیوه صحیح ترکیب کنید و اندازه وعده‌های غذایی را بر اساس نیاز خود مشخص کنید. این کار، یک عنصر کلیدی برای تناسب اندام است و به شما کمک می‌کند با سلامت کامل به وزن مناسب برسید و آن را حفظ کنید.


دانستن اینکه مثلا «کربوهیدرات» چیست، هر وعده غذایی از چه چیزهایی تشکیل می‌شود و چه مقدار از هر ماده باید در هر وعده غذایی یا در یک روز معین مصرف شود، اطلاعات بسیار مهمی است که دکتر تغذیه برای لاغری می‌تواند ارائه دهد. اشتباه‌کردن در این اطلاعات و یا روش پیاده‌سازی آنها، برنامه تناسب اندام شما را با شکست مواجه می‌کند.


به عبارت دیگر، دانش تغذیه علاوه بر علم به مواد مغذی، شامل برخی از محاسبات هم هست. این محاسبات تنها انرژی مورد نیاز هر فرد را معین نمی‌کنند، بلکه مشخص می‌کنند که هر فرد خاصی بر اساس ویژگی‌های جسمی، فعالیت و بیماری‌های خود، باید چه موادی را و به چه مقدار مصرف کند یا نکند، چیزی که افرادی که دکتر تغذیه نیستند، هرگز نمی‌توانند به آن پی ببرند.


 


کاهش وزن سالم


لاغر شدنِ تنها، چندان مهم نیست. مهم این است که بدن خود را سالم نگه دارید. مربیان باشگاه، مربیان ورزشی، مشاوران و افراد زیادی ادعای این را دارند که می‌توانند شما را لاغر کنند. در واقع آنها این کار را انجام می‌دهند، اما چیزی که مهم است کیفیت و سلامت لاغری است.


با یک سرچ مختصر در اینترنت، مشاهده می‌کنید که انواع مختفی از رژیم‌ها با نام‌های متفاوت وجود دارند. احتمالا هر کدام از آنها را انجام دهید، لاغر می‌شوید و مدعیان آن رژیم‌ها، این لاغری شما را سند موفقیت خود قلمداد می‌کنند و به عنوان «رضایت مشتری» همه جا جار می‌زنند! اما چیزی که مهم است نتیجه کار در بلندمدت است.


آیا دوست دارید پس از لاغری، پوست شما خراب شود؟ یا این‌که وزن ازدست‌رفته خیلی زود برگردد یا موهایتان بریزد؟ برخی از رژیم‌های لاغری می‌توانند حتی سبب کبد چرب شوند یا شما را آنقدر ضعیف کنند که تا سال‌ها از آنچه کرده‌اید پشیمان باشید. اثرات سوء رژیم‌های غیر اصولی، گاهی یک عمر فرد را درگیر می‌کند.


پس چیزی که در این میان مهم است، این است که تناسب اندام را با سلامت به دست بیاورید و حفظ کنید. به عبارت دیگر، لاغری به بهای بیمار شدن ارزش چندانی ندارد. همچنین اگر قرار باشد تنها چند ماه لاغر بمانید و بعد وزن ازدست‌رفته یا حتی بیشتر از آن دوباره برگردد، چرا اصلا باید رژیم بگیرید؟ اوضاع وقتی بدتر می‌شود که هم بیمار شوید و هم سریعا وزن کاهش یافته را دوباره به دست بیاورید! واقعا یک فاجعه است؛ فاجعه‌ای که متاسفانه به دیدن آن عادت کرده‌ایم. کاهش وزن سالم، خدمتی است که یک متخصص تغذیه متعهد می‌تواند به شما ارائه دهد.


برای این کار سعی کنید سراغ دکتر تغذیه‌ای بروید که وقت زیادی را صرف شما کند. به خوبی از شما شرح حال بگیرد و بر اساس وضعیت شما رژیم تجویز کند.


به طور کلی، چیزی که برای شما مفید است، ممکن است برای دیگری مضر باشد. پس برای یک کاهش وزن سالم و حفظ تناسب اندام، لازم است به سراغ بهترین دکتر تغذیه‌ای بروید که با داشتن اطلاعات کافی درباره این علم و کسب اطلاعات کافی درباره وضعیت بدنی شما، به بهترین نحو شما را کمک کند تا انتخاب‌های غذایی سالمی داشته باشید و بتوانید در کنار کاهش وزن، سلامت مو، پوست و سایر اعضای بدن خود را حفظ کنید.


دکتر تغذیه شما را از اطلاعات جدید مطلع می‌کند


بهره بردن از اطلاعات به‌روز و تخصصی


اگرچه سرچ در اینترنت و اطلاع درباره مواد غذایی می‌تواند به تناسب اندام شما کمک کند، اما باید در نظر بگیرید که اطلاعاتی که در سایت‌ها وجود دارند، عمومی هستند. شما هرگز نمی‌توانید اطلاعات تخصصی را با سرچ به دست بیاورید و اگر هم آنها را کسب کنید، امکان ترکیب و بهروه‌وری آنها را به شیوه اصولی و علمی نخواهید داشت. دکتر تغذیه، سال‌ها عمر خود را صرف مطالعه تخصصی، تحقیق، کارآموزی و کمک به افراد مختلف کرده است. تجربه به همراه دسترسی به اطلاعات تخصصی و به‌روز، به او کمک می‌کند تا هر فرد را با رویکرد خاصی بررسی کرده و به او کمک کند.


در نظر داشته باشید که بسیاری از اطلاعاتی که در سایت‌های اینترنتی درباره آن می‌خوانید، مطالب زرد هستند. همچنین تعداد زیادی از آنها توسط شرکت‌هایی که از انتشار این مطالب سود می‌برند نوشته شده‌اند و جنبه علمی ندارند. برای مثال، وقتی شما یک مقاله مربوط به لاغری را در یک سایت فروش مکمل غذایی می‌خوانید، نباید انتظار داشته باشید اطلاعاتی که کسب می‌کنید بدون جهت‌گیری باشد. همچنین چیزی که مهم است این است که بسیاری از سایت‌ها مطالب را از روی هم می‌نویسند و به هم رفرنس می‌دهند و یا بدون رفرانس دادن به نقل مطالب می‌پردازند. پس این‌که یک مطلبِ مرتبط با تناسب اندام را در چندین سایت و مجله اینترنتی می‌خوانید، لزوما به این معنا نیست که یک موضوع اثبات‌شده است و برای همین همه جا به چشم می‌خورد!


برای کسب اطلاعات جدید و تخصصی مرتبط با سلامتی به شکل هدفمند و مرتبط با سلامت خودتان، لازم است با یک دکتر تغذیه متعهد مشورت کنید.


علاوه بر این، به عنوان یک توصیه کلی، هرچه در سایت‌های شبه علمی می‌بینید، باور نکنید. سعی کنید از سایت‌های معتبر بهره ببرید و به هر صفحه‌ای اعتماد نکنید.


 


بهره بردن از اطلاعات به‌روز و تخصصی


کنترل هوس‌ها  و جایگزینی سالم


مراجعه به دکتر تغذیه متعهد، فراتر از تعیین انتخاب‌های غذایی است. این‌که شما بدانید چه چیزی را باید بخورید و چه چیزی را نباید بخورید، با این‌که بتوانید این کارها را انجام دهید دو چیز متفاوت است. وقتی هوس شیرینی می‌کنید، احتمالا می‌دانید که در پروسه کاهش وزن نباید به سراغ آن بروید، با این حال نمی‌توانید جلوی خود را بگیرید.


یک دکتر تغذیه ماهر فقط به شما نمی‌گوید چه چیزی را بخور و چه چیزی را نخور؛ بلکه به شما کمک می‌کند تا بر امیال خود فائق بیایید و بتوانید خود را کنترل کنید.


به عبارت دیگر، تغذیه جدید می‌تواند با روانشناسی ترکیب شود. بسیاری از راهکارها وجود دارند که دکتر تغذیه می‌تواند بر اساس شرایط شما توصیه کند. این راهکارها به شما کمک می‌کنند تا هوس خود را کنترل کنید یا آن را با چیز سالمی جایگزین کنید.


گاهی دکتر تغذیه چیزی را که به آن هوس دارید به میزان معین در غذای شما قرار می‌دهد؛ بنابراین می‌توانید بدون عذاب وجدان و نگرانی از بر هم خوردن تناسب اندام، آن را مصرف کنید.


در برخی از مراکز، خدمات کاهش وزن و تناسب اندام به شکل تیمی انجام می‌شود. نکته خوب این است که شما می‌توانید هم از توصیه‌های تغذیه‌ای و هم روانشناسی در راستای تناسب اندام سالم خود بهره ببرید.


 


کنترل هوس‌ها  و جایگزینی سالم


سیده بهترین دکتر تغذیه


سیده فارغ التحصیل رشته تغذیه از دانشگاه شهید بهشتی با شماره نظام پزشکی ت-6208 با پنج سال سابقه کاری موفق و همکاری با هنرمندان و ورزشکاران است و با بیش از 8000 نمونه موفق در لاغری و رژیم 


 


که دارای بالاترین درصد رضایت مردمی در صفحه اینستاگرام خود میباشد. از جمله فعالیت های ایشان :


 


مصاحبه در برنامه به خانه برمیگردیم


 


مصاحبه در شبکه جام جم در برنامه خانه مهر توسط دکتر نظری


 


فعالیت ۱ ساله در مجله نوشیدنی ها و مجله دنیای تغذیه و ارائه مقالات معتبر


مصاحبه با اولین تلویزیون اینترنتی ایران با موضوع کاهش وزن 


همکاری در پروژه طراحی اپلیکیشن تغذیه در دانشگاه صنعتی شریف


 مدرس و سخنران در سمینار مجموعه گام


بهترین دکتر تغذیه


 


سخن آخر


دانستن چیزهایی درباره علم تغذیه و یا غذاهای سالم، به این معنا نیست که شما بدون نیاز به دکتر تغذیه می‌توانید تناسب اندام خود را به دست آورده و حفظ کنید. نقش دکتر تغذیه در تناسب اندام، فراتر از توصیه‌های تغذیه‌ای است. او به شما کمک می‌کند تا به شیوه‌ای صحیح، وزن خود را کم کرده و آن را حفظ کنید. علاوه بر این، می‌توانید با توصیه‌های یک دکتر تغذیه ماهر، به شکل موفقی در رژیم خود عمل کرده و بر هوس‌های خود غلبه کنید. به عنوان نکته آخر، آنچه شما در کتاب‌ها و سرچ اینترنتی به آن دسترسی دارید، مطالب عمومی است که شما را از تشخیص‌های تخصصی بی‌نیاز نمی‌سازد.


یک رژیم غذایی اصولی که مواد مغذی مورد نیاز شما را تامین کند، همچون رژیم‌های ، مورد نیاز است. این رژیم‌ها به شما اجازه می‌دهند که تناسب اندام و سلامتی را در کنار یکدیگر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها بر روی  دایت و برای دریافت رژیم ‌اختصاصی خود، بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید.