رژیم کتوژنیک چطور باعث کاهش وزن می شود؟

اصول برنامه غذایی رژیم کتوژنیک بر پایه کاهش کربوهیدرات است و از آن طرف مقدار زیادی چربی به رژیم برنامه رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد چیست غذایی اضافه میشود. رژیم کتوژنیک یک رژیم ساده برای اضافه کردن اصولی چربی به رژیم روزانه است. برای وعده صبحانه پیشنهاد ما به شما ترکیب نان لواش کتویی با مربا توت فرنگی و کره حیوانی همراه با یک فنجان چای گرم می باشد. نان لواش کتوژنیک سرشار از سدیم، آهن، کلسیم و ویتامین آ می باشد که بر سلامت و ارزش هر چه بیشتر آن می افزاید.

با توجه به سختگیری این برنامه غذایی، بسیاری از افراد در استفاده از آن در بازههای طولانی به مشکل میخورند. در رژیم کتوژنیک با وجود اینکه قند مصرف نمی شود و استفاده از کربوهیدرات ها بسیار ناچیز است ولی مصرف چربی بالاست. اگر می خواهید از این رژیم نتیجه بهتری دریافت کنید بهتر است در روزهای آزاد رژیم از کربوهیدرات های سالم نظیر میوه و سبزیجات استفاده کنید. نخستین بار از رژیم کتوژنیک برای درمان بیماران صرع استفاده شد، اما امروزه این رژیم یکی از رژیم های محبوب در جهت کاهش وزن و لاغری می باشد. رژیم کتوژنیک در واقع به عنوان ابزاری برای درمان بیماری های عصبی مانند صرع نشات گرفته است. از پزشک خود بپرسید که آیا رژیم کتوژنیک ممکن است به درمان بیماری های موجود یا پیشگی بیماری هایی که ممکن است مستعد ابتلا به آن باشید -مانند دیابت- کمک کند.

فروشگاه کتوژنیک در تهران

برای یک رژیم کم کربوهیدرات باید کمتر از 120-130 گرم کربوهیدرات در روز یا برای رژیم کتوژنیک کمتر از 50 گرم کربوهیدرات مصرف کنید. یک تکه نان ممکن است 20 گرم کربوهیدرات داشته باشد، بنابراین مطمئناً می توانید مقداری نان بخورید. این رژیم بیشتر برای ورزشکاران و افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند مناسب است. افرادی که دارای دیابت نوع یک هستند باید احتیاط بیشتری داشته باشند. رژیم کتوژنیک بدن انسان را به یک ماشین دوگانه سوز تشبیه کرده است.

رژیم کتوژنیک با کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش چربی دریافتی بدن را در حالت کتوزیس قرار می دهد. در ادامه به توضیح مفهوم کتوزیس می پردازیم. هرچند در ژاپن و مالزی میزان شیوع به جوامع غربی نزدیکتر است. محققان دریافته اند اگر میخواهید یک رژیم غذایی موثر داشته باشید، بهترین راه برای ورود به حالت متابولیک کتوز استفاده از چربی با میزان بالا و پروتئین کم است. از برنامه غذایی زیر استفاده کنید تا بدون دغدغه وزن کم کنید. اگرچه بیشتر اینها به طور خاص برای این رژیم تولید نمی شوند، برخی از تولیدکنندگان آنها را به جوامع کم کربوهیدرات بازاریابی می کنند. همچنین تعداد فزایندهای از محصولات بهطور خاص بهعنوان کتوپسند به بازار عرضه میشوند. ، میتواند برای افرادی همچون زنان باردار، کودکان، ورزشکاران حرفهای و افراد مبتلا به بیماریهای خاص مضر باشد. یکی از مهمترین مواردی که به آن اشاره میشود، در مورد دیابت است و افرادی که به این بیماری مبتلا هستند.

اما مقادیر زیادی پروتئین و کتون ورودی احتمال از دست دادن عضله را به حداقل خواهند رساند. همان طور که گفته شد، به خاطر داشته باشید که استفاده از رژیم کتو برای کاهش وزن به احتمال زیاد در صورتی رخ می دهد که نسخه تمیز آن را دنبال کنید، بنابراین دقت کنید که بر روی خوردن غذاهای واقعی و کامل تمرکز کنید. لیست مواد غذایی مجاز رژیم کتوژنیک حاوی مقدار کمی کربوهیدرات می باشد، در نتیجه کاهش کربوهیدرات دریافتی، بدن کربوهیدرات لازم برای تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز را ندارد در نتیجه از چربی به جای کربوهیدرات به عنوان منبع تامین انرژی مورد نیاز استفاده میکند.رژیم کتوژنیک معتقد است که اینکار علاوه بر چربی سوزی بر روی سلامت و تندرستی افراد هم تاثیر می گذارد زیرا با استفاده از چربی برای تامین انرژی مورد نیاز بدن عملکرد بدن بهبود می یابد. This c onte nt has be᠎en ᠎done  by G SA C onte nt G en᠎erator DE MO.

ماشینی که می تواند از دو منبع، سوخت مورد نیاز خود را دریافت کند. هر چقدر هم که ظاهر و طعم سالمی داشته باشد، حتی یک تکه نان همچنان دارای 20 و گاهی 30 کربوهیدرات است. است. اگر قصد کاهش وزن با یک روش سالم و اصولی را دارید با ما همراه باشید تا با رژیم کتوژنیک و غذاهای مجاز و غیر مجاز در رژیم کتوژنیک بیشتر آشنا شوید. اگر خودتان را خوب میشناسید و اطمینان دارید که پایبندی دائمی به این محدودیتها از دایره توانایی شما خارج است، احتمالاً کتوژنیک انتخاب مناسبی برایتان نیست.

پودر نان کتویی بسیار خوب است. سس خیار، ترب ژاپنی و آووکادو؛ یک سس رژیمی است که در سراسر دنیا بسیار پرطرفدار می باشد. نصف یک آوووکادو 160 کالری، 2 گرم کربوهیدرات خالص، 2 گرم پروتئین و 15 گرم چربی دارد. در خصوص میوه های و مواد مجاز در رژیم کتوژنیک باید یاداور شد که رژیم کتوژنیک به مصرف میوههای کم کربوهیدرات نظیر توت و ملون تاکید دارد. محصولات رژیم کتو شامل طیف گسترده ای از مواد غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب مانند روغن زیتون، کره علف خوار، تخم مرغ پرورش یافته در مرتع، نوک کاکائو خام، شیر نارگیل شیرین نشده و بسیاری موارد دیگر است. حتی اگر شما برخی از موارد را رعایت کنید ممکن است این دوره کمتر هم طول بکشد.  Data h᠎as  be᠎en c᠎re​ated by G​SA Con​tent Gener᠎at᠎or DE MO!

رژیم کتوژنیک در صرع

این تغییر حالت بدن از گلوکز سوزی به چربی سوزی را کتوزیس می گویند. در بالا گفته شد که رژیم کتوژنیک بدن را در حالت کتوزیس قرارمی دهد. منابع تامین سوخت مورد نیاز بدن کربوهیدرات و چربی است.رژیم کتوژنیک می گوید که اگر کربوهیدرات بدن کاهش پیدا کند، بدن برای تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز و فعالیت های بدنی خود از چربی استفاده می کند. و در صورت تمایل به نوشیدن چای شیرین نیز می توانید از شیرین کننده های مجاز کتویی که ما آن ها را در دسته بندی شیرین کننده های کتوژنیک آورده ایم نیز استفاده کنید. استفاده از محصولات کتوژنیک راهی موثر برای کاهش وزن و کاهش عوامل بیماری زاست. چند نمونه از فیزیولوژیهای بیمارگونه عبارتند از: ارتباطات تحریکیِ نامعمول در درون شبکهٔ عصبی مغز، ساختار غیرطبیعی یاختهٔ عصبی که منجر به تغییر جریان یونی-عصبی میشود، کاهش ساخت پیامرسانهای مهاری، گیرندههای ناکارآمد پیامرسانهای مهاری، تجزیهٔ ناکافی پیامرسانهای تحریکی، تشکیل و تکامل ناتمام و ناقص سیناپسها، و اختلال در عملکرد مجراهای یونی.

آیا رژیم کتوژنیک باعث ریزش مو میشود؟

یکی از علتهای انتخاب چربی در این نوع رژیمها این است که چربی بسیار سیرکننده است؛ بنابراین برنامهی غذایی که سرشار از چربی باشد کمک میکند برای طولانیمدت احساس سیری داشته باشید. همچنین در یکی از تحقیقات، مشاهده شد که رژیم کتوژنیک در بهبود علائم بیماری پارکینسون نیز موثر است. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در کم کردن چربی اضافی بدن که یکی از عوامل اصلی دیابت نوع دوم، پیش دیابت و سندروم متابولیک است کمک کند. در این رژیم افراد مجاز هستند تا قبل و بعد از ورزش کردن ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات دریافت کنند تا بتوانند شدت ورزش خود را افزایش دهند. این برنامه غذایی بر اساس مصرف کربوهیدرات کم و مصرف زیاد پروتئین و چربی قرار دارد. در مصرف این مواد نهایت دقت را داشته باشید زیرا آنها سرشار از کربوهیدرات بوده و مصرف آن محدود است.

رژیم کتوژنیک چند روزه است

رژیم کتوژنیک، از جمله رژیم های لاغری می باشد که برای کاهش وزن و لاغری ادعای زیادی دارد. و شروع یک رژیم غذایی کتوژنیک – یا بازگشت به یک رژیم غذایی عادی پس از آن – اگر چاق هستید به دلیل سایر مشکلات سلامتی که احتمالاً به آنها مبتلا هستید مانند دیابت، بیماری قلبی یا فشار خون بالا می تواند مشکل باشد. رژیم کتوژنیک برای افرادی که علاقهمند به کاهش متابولیسم بدن خود هستند مانند افراد مبتلا به اضافهوزن و همچنین مبتلایان به بیماری دیابت، میتواند مناسب باشد. با ارائه بهترین و با کیفیتترین محصولات کتوژنیک تمام تلاش خود را به کار برده تا افرادی که دارای رژیم کتو هستند را با بهترین محصولات و معتبرترین برندهای کتو، آشنا سازد.