سالاد کتو : طرز تهیه ۷ مدل سالاد کتو برای رژیم کتوژنیک

همین اول کار به شما بگوییم که تغییر سبک زندگی با روش کتوژنیک چیز چندان عجیب و غریبی برنامه رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد چیست نیست. در این روش کلیه عناصر و خوراک با میزان مشخص توصیف شده اند. در این رژیم کلاسیک، نسبتِ وزنی چربی به پروتئینهای ترکیبی و کربوهیدرات ۴ به ۱ است که برای به دست آوردن آن لازم است از خوراکیهایی که محتوای کربوهیدراتشان بالا است (مثلاً میوهها و سبزیهای نشاستهای، نان، پاستا، غلات و شکر) اجتناب کرد و در عوض مصرف غذاهای حاوی چربی، همچون مغزدانهها، خامه و کره را افزایش داد. در رژیم کتوژنیک بهتر است رژیم غذایی خود را بیشتر براساس غذاهای کامل و تشکیلشده از یک ماده، تهیه کنید. مولکولهای کتوز در برخی از افراد با مصرف کمتر از ۲۰ گرم کربوهیدرات در طی روز و در برخی دیگر با مصرف مقداری بیشتر تولید می شود.

مضرات کتوژنیک

این کاهش مصرف کربوهیدرات باعث میشود که بدن شما انرژی روزانه خود را به جای گلوکز که با عنوان کتوز شناخته می شود از چربی های ذخیره شده تامین نماید. یک قانون ساده برای تشخیص اینکه یک سبزی در رژیم کتو مجاز است یا نه وجود دارد، و آن این است که اگر این سبزی جات روی زمین رشد کنند در رژیم کتو مجاز هستند اما سبزیجاتی که در زیر زمین رشد می کنند کربوهیدرات بیشتری را در خود ذخیره می کنند.

میوه های کتوژنیک

Data h as  be​en g᠎enerat​ed by GSA Co nt ent Generato​r  DEMO.

آیا رژیم کتوژنیک خوب است

این رژیمها تنها تفاوتهای اندکی دارند که در صورت تشخیص متخصص تغذیه برای شما میزان مصرف مواد غذایی تنظیم میشود و بهتر است از هر رژیمی به همان صورت که برنامه گرفتهاید، پیروی کنید تا به بدن شما آسیبی وارد نشود و بتوانید به وزن دلخواه خود برسید. در افرادی که چهار مورد از پنج مورد ذکر شده را دارند شامل سردرد ضربانی، ادامه سردرد برای ۴ تا ۷۲ ساعت، درد در یک طرف سر، احساس تهوع، یا علائمی که زندگی فرد را مختل میکنند، احتمال میگرن تشخیص داده شدن ناراحتی ۹۲٪ میباشد. به همین دلیل در هنگام رعایت رژیم غذایی باید از خوردن غذاهایی که کربوهیدرات بالا دارند اجتناب کنید. تحقیقات نشان داده است که رعایت این رژیم غذایی پر چربی میتواند باعث کاهش چربی و بهبود شرایط خاص مثل دیابت نوع ۲ و سایر بیماری ها گردد.

کنار گذاشتن یک وعده سرعت اثرگذاری رژیم کتو را بیشتر میکند و برای لاغری و کاهش وزن مؤثر است. نتیجه اینکه: شما در یک رژیم کتوژنیک غذای بیشتری میخورید اما در عین حال وزن کم میکنید. برای به حداقل رساندن این مسئله، میتوانید چند هفتهی اول رژیم کم کربوهیدرات داشته باشید. اگرچه مصرف چربی ها به دلیل داشتن کالری زیاد به هیچ عنوان توصیه نمی شود، اما تحقیقات نشان می دهد که رژیم های غذایی کتوژنیک به طور قابل توجهی بیشتر منجر به کاهش وزن نسبت به سایر رژیم های غذایی کم چربی می شوند.

علاوه بر این رژیم های غذایی کتوژنیک منجر به کاهش احساس گرسنگی در فرد می شود و این مسئله در هنگام تلاش برای کاهش وزن بسیار مفید است. ماندن در رژیم کتو در طولانیمدت ممکن است تأثیرات منفی مانند کمبود پروتئین در خون، چربی اضافی در کبد، سنگ کلیه و کمبود ریزمغذیها را در پی داشته باشد. پس از آغاز رژیم، کودک بهطور منظم در کلینیکهای سرپایی توسط متخصص مغز و اعصاب و متخصص تغذیه ویزیت میشود و آزمایشهای گوناگونی انجام میشود.

رژیم کتوژنیک چگونه است

البته همیشه برای لاغری نیست؛ تغذیه سالم برای افراد زیادی اهمیت دارد. البته میتوانید کمی آبلیمو به آن اضافه کنید. مورد جذاب دیگر در این نوع رژیم، آزاد بودن استفاده از غذاهای لذیذی مانند همبرگر است که البته باید آن را بدون نان استفاده کنید. رعایت رژیم غذایی کتوژنیک ممکن است کمی دشوار باشد اما غیر قابل تحمل نیست. بهترین راه برای کاهش وزن در هنگام رعایت این رژیم غذایی، پیروی از همین اصل است. رژیم کتو تقریباً برای همهی افراد قابل استفاده است و خطری ایجاد نمیکند؛ اما چند گروه از افراد هستند که ممکن است کاهش وزن سریع و تغییرات ناگهانی در قند خون برایشان مشکلساز شود.  This c​onte᠎nt w​as created ᠎with GSA C onte nt Generator  Demoversion.

روش کتوژنیک چیست

وزن کاهش یافته برمیگردد و این چرخه همینجور ادامه دارد. اما در یک رژیم کتو با سخت گیری کمتر مانند کتوژنیک چرخه ای شما انعطاف پذیری بیشتری دارید. این فرآیند در اغلب افراد نتایج آشکاری دارد، به طوری که برای تبدیل چربی به انرژی نسبت به تبدیل کربوهیدرات به انرژی به کالری بیشتری نیاز است. رژیم کتوژنیک معمولاً برای اکثر افراد سالم بیخطر است؛ اما درحالیکه بدن شما کاملا با این رژیم سازگار باشد نیز ممکن است برخی از عوارض جانبی اولیه وجود داشته باشد. براساس گزارش برخی از افراد در مورد برنامهی غذایی، این نوع آنفلوانزای معمولاً طی چند روز به پایان میرسد. به عنوان یک قاعده کلی در این رژیم غذایی، کربوهیدرات بسیار کم، چربی زیاد و پروتئین به طور متوسط مصرف می شود. این نشانهها اغلب در افرادی بروز پیدا میکنند که سابقه ابتلا به میگرن معمولی در خود یا بستگانشان وجود داشته باشد. This was c᠎reated by GSA  C᠎ontent Gen er​ator D em ov​er​sion᠎!

کاهش وزن با رژیم کتوژنیک

برخی شواهد در مورد این اثرات وجود دارد که اغلب بهعنوان «آنفلوانزایی کتو» نامیده میشود. سرطان: رژیم غذایی در حال حاضر بهعنوان یک روش درمانی اضافی برای سرطان در حال بررسی است؛ زیرا ممکن است به کند شدن رشد تومور کمک کند. به غیر از صرع، چندین استفادهی درمانی احتمالی دیگر برای این رژیم وجود دارد که در دست پژوهش و بررسی است و برخی از آنها عبارتاند از درمان بیماری آلزایمر، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، اوتیسم، تومور مغزی، سردرد، آسیب مغزی، درد، بیماری پارکینسون و اختلالات خواب. مصرف چربی حیوانی در رژیم کتو مفید است یا مضر. پنیر: پنیر فرآوری نشده (چدار، بز، خامه ای، آبی یا موتزارلا). آکنه: سطوح انسولین پایین و خوردن شکر کمتر یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند.با این حال، در نظر داشته باشید که تحقیق در بسیاری از این زمینه ها تا نتیجه واقعی بسیار فاصله دارد. با زومیت همراه باشید تا برنامهی وعده غذایی کتو به مدت یک هفته را بررسی کنیم.

کدام اسید امینه فقط کتوژنیک است

هر رژیم غذایی براساس مجموعهای از هفت عامل مختلف مورد بررسی قرار گرفت و رتبهبندی شد. در این نوع رژیم غذایی، همیشه سعی کنید سبزیها و گوشت را به مدت طولانی چرخ کنید؛ زیرا هر نوع مواد مغذی و فواید مختلف سلامتی را فراهم میکند. بعد پیاز را خرد کرده و به همراه گوشت چرخ کرده تفت میدهیم. میزان ابتلا به آلزایمر با افزایش سن را تا حد زیادی کاهش می دهد. نتایج کوتاهمدت رژیم LGIT نشان میدهد که دستکم ظرف یک ماه، تقریباً نیمی از بیماران شاهد کاهش بیش از ۵۰٪ از تشنجهایشان هستند و نتایج کلی در درازمدت مشابه رژیم کلاسیک کتوژنیک است. برخی اطلاعات (از یکی از مراکز درمانی با ۷۶ کودک تا ۲۰۰۹ میلادی) نشان میدهد که عوارض جانبی این رژیم کمتر از رژیم کلاسیک کتوژنیک است و بهتر از آن تحمل میشود و غذاهای دلپذیر و خوشمزهتری را شامل میشود.

آسیبهای مغزی: برخی تحقیقات نشان میدهد که این رژیم غذایی میتواند نتایج صدمات مغزی را بهبود بخشد. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک در مورد بیماریهای قلبی میتواند به بهبود عوامل خطرزا مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک کند. در حقیقت این رژیم با وجودی که چربی بالایی دارد اما اثر منفی بر سطح کلسترول نمیگذارد. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند؛ مسئلهای که ممکن است نقشی اساسی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد.