آشنایی با رژیم غذایی کتوژنیک (عوارض و فواید رژیم کتوژنیک)

صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان مبتلا به صرع برنامه رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد چیست شود. مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۳ توسط مجله تغذیه بریتانیا نشان داده است افراد گروه رژیم کیتو در مقایسه با افراد گروه رژیم کم چرب کاهش وزن بهتر و خطر بیماری قلبی کمتری داشتند. رژیم غذایی کیتوجنیک، رژیم تغذیۀ جدیدی است که اخیراً در سطح جهان بسیار محبوب شده و با سرعت در حال همهگیر شدن، منجمله در میان ورزشکاران، است.

لیست غذاهای رژیم کتوژنیک

از آنجایی که سطوح بالای چربی حیوانی در رژیم غذایی با افزایش سطح کلسترول مرتبط است، هدف قرار دادن انواع خوبی از چربی های گیاهی می تواند مفید باشد. در واقع کتو نیز با محدود کردن میزان کالری و انتخابهای غذایی شخص، میتواند برای کاهش وزن مثمرثمر واقع شود. بهعنوان مثال در کنترل فشار خون بالا، کاهش قند خون و چربی بدن مؤثر است و سطح کلسترول خوب خون را افزایش میدهد. مطالعات نشان میدهد که کتوهای کمکالری میتواند به شما در کاهش BMI و تجربهی تناسب اندام کمک کند. داده ها نشان می دهد که یک مرد آمریکایی 20 ساله یا بالاتر، 46.4 درصد از کالری روزانه خود را از کربوهیدرات دریافت می کند و یک زن آمریکایی بالای 20 سال، به طور متوسط 48.2 درصد از کالری روزانه خود را از کربوهیدرات دریافت می کند. مطالعه دیگری روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند، به طور متوسط 26.2 پوند (11.9 کیلوگرم) در یک دوره 2 ساله از دست دادند.

یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داده است که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز، به طور قابل توجهی سطوح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. شواهد تجربی از مطالعات حیوانی نشان داد که مصرف رژیم غذایی غنی از قند منجر به تغییرات بیوشیمیایی مرتبط با CHD میشود، مانند افزایش تری گلیسیرید خون، افزایش چسبندگی پلاکتها و تجمع چربی در کبد. شیرینی سس را به میل خود تنظیم کنید و همه مواد را به جز تمشک به مدت12 ثانیه با هم ترکیب کنید تا مخلوطی یکدست به وجود بیاید، همانند خامه. مهم است که به یاد داشته باشید که هدف از هر تغییر رژیم غذایی، ترویج یک سبک زندگی سالم است، بنابراین مطمئن شوید که برنامه غذایی را انتخاب کنید که بتوانید در دراز مدت، خود را متصور شوید.

رژیم کتوژنیک و کبد چرب

در سبک جدید زندگی شما، اغلب میوهها، غلات و سبزیجات حذف میشوند. انجام هم زمان رژیم فستینگ یا همان روزه داری با رژیم کتوژنیک برای اغلب افراد بیخطر است. چیز کیک کتویی، شیرین شده با استویا و بدون قند است. کیک برانیز کتوژنیک، یک کیک شکلاتی تهیه شده از آرد بادام و نارگیل و شیرین شده با استویا و بدون قند است. تقریبا همه رژیمهای غذایی میتوانند عوارض احتمالیای با خود به همراه بیاورند. کربوهیدرات بسیار کم با چربی ها و ویتامین های سالم، این ناهار یا شام کتوژنیک عالی برای همه است.

رژیم کتوژنیک با کاهش مصرف کربوهیدرات منجر به جلوگیری از آکنه پوستی می شود. این رژیم کاهش وزن بر پایه این تئوری است که بدن مدام با سموم مختلف مانند آفتکشها، مواد افزودنی و غذاهای چرب مواجه است و باید این سموم از بدن دفع شوند. رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش چربی اضافی کمک کند، که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد. این رویکرد غذایی در بین افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که به دنبال کاهش A1C خود هستند، محبوبیت فزاینده ایی پیدا کرده است که میانگین اندازه گیری دو تا سه ماهه سطح قند خون است.

نوعی دارو به نام مهارکننده های سدیم-گلوکز 2 (SGLT2) برای دیابت نوع 2 می تواند خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد، وضعیت خطرناکی که اسیدیته خون را افزایش می دهد. هر کسی که این دارو را مصرف می کند، باید از رژیم کتو اجتناب کند. رژیم کتوژنیک در اصل از چربی بدن شما به عنوان منبع انرژی استفاده می کند، بنابراین مزیت وجود کاهش وزن آشکار است. نسخه ۲۰۱۲ توسط پنگوئن با عنوان خالص، سفید و مرگبار منتشر شد: چگونه شکر ما را میکشد و چه کاری میتوانیم انجام دهیم تا آن را متوقف کنیم. اگر فستینگ را با کتو به طور همزمان انجام دهیم چه اتفاقی در بدن ما رخ میدهد؟ کتوزیس تغذیه ای هنگامی رخ میدهد که بدن به جای گلوکز شروع به سوزاندن چربی کند. روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن آووکادو، چربی سالمی را برای پخت و پز و سس فراهم می کنند.

افزودن غذاهای غنی از چربی مانند آووکادو، آجیل و دانه ها می تواند گزینه های سالمی باشد که چربی های غیراشباع همراه با فیبر مفید را برای شما فراهم کند. یکی از این گونهها به عنوان «میگرن نیم فلج خانوادگی» شناخته شدهاست، که نوعی میگرن با آئورا میباشد، و از طریق کروموزوم غیرجنسی غالب به ارث میرسد. سرطان: این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان اضافی برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند. بهغیر از صرع، چندین استفادهٔ درمانی احتمالی دیگر برای این رژیم وجود دارد که در دست پژوهش و بررسی است و برخی از آنها عبارتند از: درمان بیماری آلزایمر، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، اوتیسم، تومور مغزی، سردرد، آسیب مغزی، درد، بیماری پارکینسون و اختلالات خواب. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند به بهبود عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک کند.

Th is data w as w ritt en  with G​SA Co​nten t Gene᠎rator DEMO.

سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. آیا ورزش در رژیم غذایی استاندارد کتوژنیک نقش دارد؟ 6. ورزش کنید.اگر می خواهید بیشترین استفاده را از رژیم کتوژنیک خود داشته باشید ، در روز 30 دقیقه ورزش را به برنامه خود اضافه کنید. برای به حداقل رساندن این میزان، می توانید یک رژیم غذایی معمولی کم کربوهیدرات را برای چند هفته اول امتحان کنید. بر اساس گزارش های برخی از این علائم معمولا ظرف چند روز تمام می شود. تمام مواد لازم را در یک ظرف ریخته و به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند.

میزان چربی موجود در رژیم را میتوان با توجه به انرژی کلی مورد نیاز و نسبت کتوژنیک، محاسبه کرد. اگر می خواهید بیشتر در مورد فواید این برنامه غذایی بدانید حتما در بخش نظرات به ما بگویید. اگر چه رژیم کتوژنیک به صراحت نیازی به گنجاندن تناسب اندام در برنامه روزانه شما ندارد اما افزایش فعالیت بدنی همیشه زمانی مهم است که می خواهید وزن بدن خود را کاهش دهید یا آن را حفظ کنید.

کتوژنیک برای لاغری

هنگامی که شما سازگاری بیشتری با رژیم کتوژنیک پیدا کردید میتوانید مواد خوراکی کم کربوهیدرات را هم انتخاب کنید تا کربوهیدرات دریافتی شما به کمتر از ۲۰ گرم در روز برسد. در رژیم کتوژونیک باید مصرف کربوهیدرات را به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز محدود کنیم. در هر 1 فنجان (خرد شده) 18 کالری، 2 گرم کربوهیدرات خالص، 1 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد. بقیهی کالری مجاز شما با چربی و پروتئین پر میشود.