راهنمای جامع رژیم غذایی کتوژنیک + نمونه برنامه غذایی کتوژنیک(قسمت دوم)

در قسمت اول به معرفی رژیم غذایی کتوژنیک پرداختیم و مزایا و معایب این نوع رژیم برنامه رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد چیست را بیان کردیم. اگر به تازگی رژیم کتوژنیک را آغاز کرده باشید احتمالاً بزرگ ترین سوال در ذهن شما پیدا کردن لیست مواد غذایی در رژیم کتوژنیک است. در مطلب سبزیجات کم کربوهیدرات بهترینها را به شما معرفی میکنیم تا از سبزیجات مجاز رژیم کتو آگاهی پیدا کنید. اگر میخواهید با این رژیم لاغری بیشتر آشنا شوید، با ادامهی این مطلب همراه شوید. This post w as do᠎ne wi th the ᠎he lp of GSA Conte​nt Gen᠎erator D emoversion!

همچنین در مطلب بهترین آجیل های کم کربوهیدرات بهترین آجیل ها را آوردهایم. تمام مواد غذایی را با هم در مخلوطکن ریخته و به خوبی هم بزنید تا ترکیب شوند. همچنین افراد مبتلا به بیماری قلبی یا دیابت هم قبل از ترکیب رژیم کتو با روزه داری حتما باید با پزشک مشورت کنند. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند برای افراد دارای اضافه وزن هستند، دیابت دارند یا به دنبال بهبود سلامت متابولیکی خود استند، عالی باشد ول ممکن است برای ورزشکاران زبده یا کسانی که مایل به اضافه کردن مقدار زیادی عضلات یا وزن هستند، خیلی مناسب نباشد و همانند هر رژیم غذایی، تنها در صورتی کارآمد خواهد بود که بتوانید در طول زمان با آن سازگار شوید. چون من بجای روغن زیتون از مقدار کمی از روغن دنبه استفاده میکنم. ۱۰۰ گرم بیکن را هم با روغن زیتون سرخ کنید تا ترد شوند. برای اینکه صرع را تا حدودی کنترل کنید باید برنامه غذایی خود را تغییر دهید.

معرفی رژیم کتوژنیک

به خاطر داشته باشید که برای انجام رژیم کتو بهترین کاری که می توانید انجام دهید حذف برخی از میوه ها بخصوص میوه های شیرین و خشک شده است. سپس شروع به کاهش آهسته کربوهیدرات دریافتی خود در یک دوره چند هفته ایی کنید، در حالی که به تدریج مصرف چربی های غذایی خود را افزایش دهید تا کالری خود را ثابت نگه دارید. ما از انواع تکنیکهای افزایش چربی در دستور العملهای سالاد خود استفاده میکنیم تا شما از این منبع سوخت کم کربوهیدرات استفاده کنید تا شما را در تمام طول روز در وعدههای غذایی LCHF کتوژنیک بیدار نگه دارد. در هر 1 فنجان (خرد شده) 5 کالری، 1 گرم کربوهیدرات خالص، 0 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد.

​Th​is po᠎st was w ritt᠎en  wi᠎th t᠎he help of GSA​ Content Gen er at᠎or DE MO​!

در پایان لازم به ذکر است که وعده های غذایی شما باید چربی بالا، پروتئین متعادل و کربوهیدرات بسیار پایینی داشته باشد تا بتوانید از فواید رژیم کتوژنیک نهایت استفاده را ببرید. به همین خاطر میخواهیم به شما یک تعداد شیرین کننده مجاز کتو معرفی کنیم تا از رژیم خود نهایت لذت را ببرید. در مجموع از قسمت های پرچرب تر گوشت بهره ببرید. گوشت: گوشت قرمز ، استیک، ژامبون، سوسیس ، بیکن، مرغ و بوقلمون. گوشت: گوشت گوساله، گوشت گوسفند، گوشت گاو، مرغ و بوقلمون. گوشت حیوانات تغذیه شده با علوفه طبیعی در الویت قرار دارد زیرا که چربی امگا ۳ با کیفیت بالاتری داشته و هر ۱۰۰ گرم آن کربوهیدرات وجود ندارد.

تخم مرغ محلی ۱ گرم کربوهیدرات خالص دارد. هر عدد تخم مرغ دارای 77 کالری، 1 گرم کربوهیدرات خالص، 6 گرم پروتئین، 5 گرم چربی است. آجیل و دانه: بادام ، گردو، بذر کتان، دانه کدو تنبل ، تخم چیا، و غیره. از سبزیجات محبوب رژیم کتو میتوان به کلم بروکلی و دیگر سبزیجات چلیپایی، سبزیجات سبز رنگ ،مارچوبه، خیار و کدو اشاره کرد. رژیم کتو بر پایه چربی های سالم، گوشت حیوانات تغذیه شده با علوفه طبیعی، سبزیجات بدون نشاسته و میوه های سرشار از چربی مانند آووکادو بنا شده است. از کباب کوبیده بدون برنج و نان استفاده شود. اگر عاشق نیمرو یا جوجه کباب هستید میتوانید غذای مورد علاقه خود را بیش از یک بار در طول رژیم استفاده کنید.

فروشگاه کتوژنیک در اصفهان

چربی ناسالم: مصرف روغن های گیاهی، سس مایونز و غیره را محدود کنید. مصرف میوه ها را محدود کنید تا مقدار قند و کربوهیدرات دریافتی بالا نرود. در بین میوه ها نیز میوه هایی مانند سیب، پرتقال، موز نیز باید محدود شود. از طرف دیگر چند گروه از خوراکیها باید در رژیم کتوژنیک باید حذف شوند. مطالعهٔ دوقلوها نشان میدهد که تأثیر ژنتیکی ۳۴ تا ۵۱٪ در احتمال ابتلا به میگرن مؤثر میباشد. در مطالعات انجام شده مشخص گردید که کتوزیست برای بهبود فشار خون و ترشح انسولین مفید میباشد. فشار وارد بر زانوها، مچ، پا و مفصل ران را کاهش میدهد. از ران مرغ و مایونز دست ساز برای سالاد الویه کتوژنیک استفاده شده است. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی کمک کند، که با دیابت نوع 2 ، پیش دیابت و سندرم متابولیک ارتباط دارد. پنیر پرچرب در هر ۱/۴ فنجان ۰.۵ تا ۱.۵ گرم کربوهیدرات خالص دارد.

هرگاه تعادل میان این نورونهای مهاری و تحریکی در بخشی از مغز یا تمامی آن بههم بخورد، تشنج رخ میدهد. بیماری آلزایمر : رژیم کتو می تواند علائم بیماری آلزایمر و پیشرفت آن را کاهش دهد. یکی از مواردی که باید در مورد رژیم ها بررسی شود تاثیر آن در لاغری است! در قسمت بالا نحوهی عملکرد رژیم کتوژنیک را بررسی کردیم. در مطالعه دیگری، گروه کتوژنیک 24.4 پوند (11.1 کیلوگرم) وزن کم کردند، در مقایسه با 15.2 پوند (6.9 کیلوگرم) در گروه کربوهیدرات بالاتر.

علاوه بر این، 95.2٪ از گروه کتوژنیک همچنین قادر به توقف و یا کاهش داروهای دیابتی بودند، در مقایسه با 62% در گروه کربوهیدرات بالا. علاوه بر این ماست به شما کمک میکند تا احساس سیری بیشتری داشته باشید. سندرمهای دورهای دوران کودکی که عموماً نشانههای اولیه میگرن میباشند، شامل استفراغ دورهای (دورههای شدید استفراغ دورهای)، میگرن شکمی (درد شکمی، که معمولاً به همراه احساس تهوع اتفاق میافتد)، و تشنج خوشخیم سرگیجه دوران کودکی (حملههای دورهای سرگیجه) میشوند. میوههای و سبزیجات مناسب، بر پایهٔ میزان قندشان، هر کدام به دو گروه تقسیم میشوند.

رژیم های کتوژنیک چیست

از آنجا که از گلوکز برای انرژی استفاده میشود، چربیها موردنیاز نیستند و بنابراین ذخیره میشوند. همانطور که میدانید و گفته شد، در رژیم کتوژنیک مصرف قند و شکر باید قطع شود اما ممکن است که برای شما چنین کاری چالش برانگیز باشد. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد. تری گلیسیرید و فشار خون نیز کاهش مییابند. افرادی که از رژیمهای کتوژنیک تبعیت میکنند دورههای طولانی تری را در حالت کتوزیس قرار میگیرند. سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL رل نیز بهبود می دهد.

این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به یک وضعیت متابولیکی به نام کتوسیس تبدیل می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن شما فوق العاده برای سوختن چربی برای تولید انرژی کار می کند ؛ همچنین در کبد، چربی را به کتون تبدیل می کند که می تواند انرژی را برای مغز فراهم کند. حالا اگر به جای 50 گرم مثلا 100 گرم کربوهیدارت مصرف کنیم آیا زمان کاهش وزن دو برابر می شود و یا اینکه این رژیم موثر نخواهد بود؟