نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری

رژیم کتوژنیک می تواند فواید زیادی برای سلامتی فرد داشته و بیماری های متابولیسمی، عصبی و مرتبط با سطح انسولین خون فرد را تا حد زیادی بهبود برنامه رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد چیست بخشد. آکنه: پایین آمدن سطح انسولین خون و مصرف شکر و قند کمتر یا غذاهای فرآوری شده به بهبود آکنه فرد کمک زیادی می کند. یک تخم مرغ بزرگ کمتر از یک گرم کربوهیدرات و حدودا 6 گرم پروتئین دارد. این رژیم قند خون و سطح انسولین خون فرد را کاهش داده و متابولیسم بدن را از کربو هیدرات به سمت چربی و کتون ها هدایت می کند. یکی از اتفاقاتی که برای افراد دیابتی رخ می دهد، تغییر در متابولیسم آن ها است، قند خون فرد بالا رفته و دیگر تناسبی با عملکرد انسولینی او ندارد. در مطالعه دیگری، گروهی که رژیم کتوژنیک گرفته بودند مجموعاً 11.1 کیلوگرم وزن کم کرده بودند در حالی که گروه دیگر که از رژیم سرشار از کربوهیدارات استفاده می کردند تنها 6.9 کیلوگرم کاهش وزن داشتند.

با این حال از بین انواع رژیم هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، تنها بر روی رژیم استاندارد و رژیم کتوژنیک سرشار از پروتئین مطالعات بسیاری صورت گرفته است. این در حالی است که افراد استفاده کننده از رژیم سرشار از کربو هیدرات تنها 62% نتیجه گرفته بودند. پنیر سرشار از چربیهای اشباع است اما طبق تحقیقات نقشی در افزایش بیماریهای قلبی ندارد و حتی برخی تحقیقات ثابت کردهاند که پنیر ممکن است احتمال این بیماریها را نیز کاهش دهد. علاوه بر این نشانههایی وجود دارد که ثابت میکند این رژیم در درمان برخی سرطانها، آلزایمر و چند بیماری دیگر هم موثر است. ثانیاً، از آنجایی که افراد تا ۳۰ درصد از کالری دریافتی روزانه خود را به عنوان ساکاروز مصرف میکنند، غیرمعمول نیست، این مصرف باعث حذف غذاهای مطلوب تر میشود و گاهی اوقات میتواند منجر به کمبود برخی مواد مغذی شود.

رژیم کتوژنیک برای نوجوانان

بیماری های قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش علائم خطرناکی مثل چربی اشباع شده، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون منجر شود. ابتلا به میگرن بدون علائم پیشدرآمدی در زنان بیشتر از میگرنهای همراه با علائم پیشدرآمدی است، ولی در مردان هر دوی این میگرنها به یک میزان اتفاق میافتند. ۱۸ گرم از خامهٔ غلیظِ ۳۶٪، ۱۷ گرم خامه ترش، ۴ گرم توتفرنگی و شیرینکنندهٔ مصنوعی. فصل ۱۷ (مجموعه ای از بیماریها) بخش جدیدی را در مورد بیماری کبد معرفی کرد. این سس از محبوبترین سسها به شمار میرود.

رژیم کتوژنیک و دیابت

این نکات آشپزی و برنامه غذایی شما رو به شدت تحت تاثیر قرار میده. زمانی که بدن در این وضعیت متابولیسمی قرار می گیرد، بدن به طرز عجیبی در سوزاندن چربی برای انرژی کارآمد می شود. با این حال، کتواسیدوز یک وضعیت تهدید کنندهٔ زندگی است و هر فردی که علائم آن را دارد باید به بخش مراقبتهای اورژانس پزشکی هر چه سریع تر مراجعه کند. در صورتی که تمایل به استفاده از رژیم غذایی ketogenic دارید، ابتدا با پزشک و متخصص تغذیه خود مشورت نموده تا بدانید که آیا رژیم ketogenic برای شما بی خطر است یا خیر. نستله، یونیلور، دانون، جنرال میلز، کلوگ، مارس، کرافت هاینز، موندلز و دیگران چنین برنامههایی دارند، و همچنین مهمتر از همه، کوکاکولا و پپسی کو. مصرف روغن MCT یا کتون نیز می تواند به کاهش چنین عوارضی کمک کند. در کتوزیس بدن از کتون ها به عنوان منبع سوخت استفاده می کند – کتون مولکولی است که در در زمان کاهش مصرف قند، در کبد و در اثر مصرف چربی تولید می شود.

همچنین افزایش کتون ها باعث کاهش سطح قند خون شده و حساسیت انسولینی فرد تا حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت. رژیم کتوژنیک می تواند قند خون و سطح انسولین فرد را تا حد زیادی کاهش دهد. ما در کنار شما هستیم تا اعتماد به نفستون رو به بالاتری حد ممکن برسونیم. علاوه بر موارد گفته شده، 95.2% از افرادی که رژیم کتوژنیک می گرفتند، می توانستند به کلی داروها و درمان هایشان را کنار گذاشته یا حداقل آن را کاهش دهند. سرطان: این رژیم در حال حاضر برای درمان انواع بسیاری از سرطان ها به کار رفته و می تواند رشد تومور های سرطانی را کند تر کند. بنابراین بعد از وعده غذایی سطح انسولین به مقدار زیادی بالا نمیرود. هنگامی که شما سازگاری بیشتری با رژیم کتوژنیک پیدا کردید میتوانید مواد خوراکی کم کربوهیدرات را هم انتخاب کنید تا کربوهیدرات دریافتی شما به کمتر از ۲۰ گرم در روز برسد.

رژیم کتوژنیک چند روزه است

با این وجود، کربوهیدراتهایی که در این رژیم بکار گرفته میشوند، محدود به آنهایی هستند که شاخص گلوکز کمتری (کمتر از ۵۰) دارند. کربوهیدرات را به کمتر از ۵۰ گرم در روز برسانید تا بتوانید وارد فاز کتوسیس شوید. خوشبختانه این رژیم میتواند سرشار از مواد مغذی و خوشمزهای باشد که کمک میکنند محدودیت کربوهیدرات خودتان را حفظ کنید. علاوه بر این، تخم مرغ هورمونهایی که به احساس سیری و ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک میکنند را آزاد میکند و مقدار دریافت کالری را تا 24 ساعت پایین نگه میدارد. این نوع از رژیم کتوژنیک دارای مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، پروتئین متوسط و چربی زیاد است. این نوع از رژیم شباهت بسیار زیادی به رژیم کتوژنیک استاندارد دارد اما پروتئین بیشتری را شامل می شود. رژیم کتوژنیک رژیمی است که سرشار از چربی و با کربوهیدرات کم است که شباهت هایی با رژیم اتکینز و رژیم های کم کربوهیدرات دارد.

این واقعیت کمی شناخته شده است که این سبزیجات همه انواع مختلفی از یک گیاه هستند. بهتر است در انتخاب گوشت، گوشت حیواناتی را انتخاب کنید که از گیاه تغذیه کردهاند. گوشت و مرغ به عنوان یک غذای سالم و یکی از پایههای رژیم کتوژنیک شناخته میشوند. علاوه بر این، روغن زیتون فرابکر سرشار از آنتیاکسیدانهایی است که به عنوان فنول شناخته میشوند. علاوه بر این، سبزیجات حاوی آنتیاکسیدان هم هستند که برای محافظت از بدن در برابر رادیکالهای آزاد ضروری هستند.

زیرا گوشت این حیوانات نسبت به گوشت حیواناتی که از دانهها تغذیه میکنند، امگا 3، اسید لینولئیک در هم آمیخته و آنتیاکسیدان بیشتری دارند. گوشت و مرغ تازه هیچگونه کربوهیدراتی ندارند و سرشار از ویتامینهای ب و دیگر مواد معدنی از جمله پتاسیم، سلنیوم و زینک هستند. شام: گوشت گوساله با پنیر پارمزان، کلم بروکلی و سالاد. در نگاه اول ممکنه با مطالعه مطالب مربوط به رژیم کتوژنیک احساس کنید استفاده از این رژیم خیلی سخت و آزار دهندس.

سبزیجات غیرنشاستهای کالری و کربوهیدرات خیلی کمی دارند اما سرشار از مواد مغذی مختلف مثل ویتامین C و مواد معدنی دیگر هستند. این اسید یک نوع چربی غیراشباع است که درتحقیقات مختلف ثابت شده است توانایی کاهش فاکتورهای حمله قلبی را دارد. علاوه بر این، گیاههای خانواده کاهو مثل کلم پیچ، بروکلی و گل کلم در درمان سرطان و کاهش بیماریهای قلبی موثر هستند. بر طبق نتیجه بعضی از این مطالعات رژیم کتوژنیک می تواند برای بیماری هایی مثل دیابت، سرطان، آلزایمر و صرع مفید باشد. میتوانید از نیمرو استفاده کنید و گاهی برای تنوع به آن بیکن اضافه کنید. سبزیجات و دیگر گیاهها حاوی فیبر هستند که بدن توانایی هضم آنها را ندارد؛ به همین خاطر در زمان محاسبه کربوهیدرات آنها باید کربوهیدرات خالص یا قابل هضم را اندازهگیری کنید.

اکثر سبزیجاتها حاوی مقدار کمی کربوهیدرات خالص هستند اما مصرف حتی یک وعده سبزیجات نشاستهدار، مثل سیبزمینی یا چغندر میتواند کربوهیدرات یک روز شما را در رژیم کتوژنیک تامین کند. با اینکه ممکن است این مقدار خیلی کم به نظر برسد، اما در کتوژنیک انواع غذای سالم و مغذی به وفور یافت میشود که میتوانید از آن بهره مند شوید. علاوه بر کلم، یکی دیگر از اجزای مهم این دستور پخت سالاد کلم کتو، سرکه سیب (ACV) است. ​This a rtic᠎le w᠎as created with the help  of GSA Conte᠎nt​ G enerator Dem over​sion !